Turbuly Lilla: Ha a bábszínház vízre száll

Helka, a Balaton tündére

Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.

Juhász Katalin: A szenvedély nyomában

Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra

A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.

Turbuly Lilla: Nyulak szigete

A 23. Thealter Fesztiválról

Szerencsére az is talált a fesztivál kínálatában neki való előadást, akinek elege van mindenféle közéletből, és hinni szeretné, hogy életünk legfontosabb kérdései valamilyen mértékben függetleníthetők a politikától...

Gáspár-Singer Anna: Függőleges elmozdulás

Háy János A mélygarázs című regényéről

Háy ugyanis ebben a regényben társadalomkritikát nyújt: a történet, a sokszor nagyon is banális élethelyzetek, s benne a szereplők mind, valójában mellékesek.

Szoboszlai Annamária: MERRE MENT, ÉS MERRE MENJEN

Krasznahorkai László: Megy a világ című kötetéről

Mi jöhet hát még ebbe a Krasznahorkai szerint mind az istentől, mind az ördögtől elhagyott világba észak-dél-kelet-nyugat, a rombolás meg az utolsó farkas regénye, no meg a felsorolásból kimaradtak után?

Szoboszlai Annamária: A hely, ahol…

Pieter Hugo: This must be the place

...az embert emberré tevő szellem ezeken a felvételeken tovatűnik, az érző lelket pedig elfedi, háttérbe szorítja a felzaklató különösség, a másság.

© 2016 KútszéliStílus.hu