Kutszegi Csaba: Istenszomjúság és dobozszínház

Thomas Mann: József és testvérei -

Senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy nagyregényt színpadra lehet vinni, meg lehet filmesíteni úgy, hogy az eredmény ugyanaz lesz (csak más műfajban), mint az eredeti alkotás. Miért érdemes egyáltalán terjengős epikából színházat csinálni?

Kutszegi Csaba: Sejtmagszinten sztár

Pataki Éva: Nőkből is megárt...

Úgy szól minden Tordai Teriről, hogy ő maga egyáltalán nem lejátssza a lányát (Horváth Lili egyébként az életben is édeslánya), mellette partnere-lánya ugyanolyan kitűnően teljesít, sőt: a határozott, karakteres lány állandó szerepe mellett két másik markáns alakot is megjelenít...

Turbuly Lilla: Nyelvében él?

TÁP Színház: magyarIQm -

Az előadás legfontosabb pillanata azonban, ami mégiscsak megadja a tőkesúlyt, az, amikor Kovács Krisztián előrejön – vagyis fizikailag is kilép az addig elhangzott szövegek erőteréből – és elmondja Esterházy Péter ismert szövegét a festőről...

Horeczky Krisztina: Survivor – Akarsz-e játszani szegényt?

Mentőcsónak Egység: Szociopoly -

...a felnőtteknek rendezett Szociopoly vitathatatlan erénye, hogy ha steril módon is, de szembesít a teljes kiszolgáltatottság, sőt, a reménytelenség helyzetével. Azzal, hogy van olyan létállapot – a peremlét –, amelyben még döntési helyzet sincsen, és nincs kiút.

Sárosi Emőke: A kutyalét a közös nevező?

k2: Dongó

Kutyalétét ad hoc gesztusai erősítik: tálkából iszik négykézláb, befekszik a gazdi ölébe simiért és vakargatásért, majd eszelős vehemenciával védelmezi gazdáját, miközben kérdez, szemlél és lilaszívű szurkoló.

Kutszegi Csaba: Mi van a pedofília mögött?

Dennis Lumborg: Szépkisnap -

Amellett, hogy öröm figyelni-hallgatni, hogy mit mesél magáról a szimpatikus fiatalember, jómagam együttérzéssel és drukkal figyeltem Szirtes Balázs minden arra irányuló kísérletét is, hogy valahogy érdekessé és felkavaróvá tegye az előadást.

Turbuly Lilla: Ha minden egész eltörik

Ad de Bont: Egy fiú Boszniából

Az alkotók a szöveg fájdalmas realitása és a szürreális elemeket tartalmazó látványvilág mellé szimbólumokat is társítanak. Az összetört üvegen kívül ilyen a takarítás is.

Kutszegi Csaba: Kidoboltatik, hogy szörnyű a világ

Günter Grass: Bádogdob –

Ebben a komplex színházi nyelvi szövetben a hagyományos-realista színészi karakterábrázolás is odaillően megfér, erősen hat a drámai jelenetekben az ellenpontozás az abszurd humorral, és minden a kifejezendő tartalom – ésszel és érzékkel is megdolgozott – megjelenítését szolgálja.

Antal Klaudia: Csodára várva

Henrik Ibsen: Nóra – karácsony Helmeréknél -

Minden gyermeki személyiségjegy, mellyel Ibsen felruházza Nórát, Székely Kriszta rendezésében Fekete Ernő Torvaldját jellemzi. Torvald az, aki folyamatosan gyerekként viselkedik, ő az, aki azt hiszi magáról, hogy a világ közepe, melyet a nappali közepén álló, körülbástyázott irodája is jelez.

© 2016 KútszéliStílus.hu