Juhász Katalin: A zsebmacsó krónikája

Joseph Gordon-Levitt: Don Jon

A megélt szexualitást felcseréli a készen kapott utasítások és kész forgatókönyv alapján működő, virtuálisan hozzáférhető aktussal. Nem a pornó egészíti ki a szexualitást, hanem fordítva, ezért minden aktus után szüksége van egy filmre, hogy az visszahozza a megélt aktusba vetett hitét.

Sárosi Emőke: Életszag vs. kamera

Színházi Jammelés a Jurányiban

A Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban Kárpáti Péter és a Titkos Társulat különleges színházi játékra hívja az érdeklődőket. A Színházi Jammelés egy improvizatív reality életanalízis öt színész közreműködésével.

Antal Klaudia: Fullasztó giccs

Elhalasztott holnap

A Honvéd Együttes Színészkarának produkciójában azonban a giccs nem eszköz, csupán eredmény, mely nem jár együtt különösebb mondanivalóval.

Juhász Katalin: A bomlás virága

Woody Allen: Blue Jasmine

Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.

Kovács Natália: Örökség

Tóth Krisztina: Akvárium

Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.

Szoboszlai Annamária: Csecsemőnek kell a színház?

Pont, pont, vesszőcske – csecsemőszínházi előadás

Nem emlékszem pontosan, melyik az a pillanat, amikortól kezdve nem tudom nem úgy nézni ezt az apróknak szánt darabot, mint egy szokványos, felnőtteket célzó, a világ teremtődését feldolgozó „alternatív" színházi előadást.

Turbuly Lilla: Ha a bábszínház vízre száll

Helka, a Balaton tündére

Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.

Juhász Katalin: A szenvedély nyomában

Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra

A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.

© 2016 KútszéliStílus.hu