Turbuly Lilla: Aranyra váltva

Jegyzet az Ady/Petőfi előadásáról

Nagy vonalakban végigkövetjük Ady és Petőfi életútját, csak itt szívbe markoló és húsba vágó lesz az, ami a tankönyvben száraz adat, legyen szó Petőfi Zoltánka születéséről vagy a segesvári ütközetről.

Gáspár-Singer Anna: Kísérleti halál

Az álom féltestvére című előadásról

Reflexvizsgálat, felültetés, a beteg kétóránkénti átforgatása. Körülötte, ahogyan Ulickaja regényében Alik, az emigráns festőművész körül, addigi életének legfontosabb szereplői gyűlnek össze: szerelmei, családja és tanítvá-nyai.

Turbuly Lilla: Ez nem egy nekri

Recenzió Zsigmond Andrea (és társai) Mi kritika még? (színek és ének) című kötetéről

Ebben a kötetben azonban nemcsak kritikusok jutnak szóhoz, hanem színészek, dramaturgok, rendezők, öltöztetők, jegyszedők és ügyelők, és nem utolsósorban a nézők.

Gáspár-Singer Anna: Lidérc a konyhában

Szécsi Noémi Mandragóra u. 7. című könyvéről

Valóságos, illetve képzelt szituációk és figurák olyan szoros kapcsolata jön létre a szövegben, melyeket egy idő után szinte lehetetlen szétválasztani egymástól ebben az egyértelműen mai (rém)mesében.

Turbuly Lilla: Majom mondja szamárnak

Kritika Lane Smith Ez egy könyv című könyvéről

Megszámoltam, és ha jól számoltam, ötvenkét mondat az egész, ebből tizenkettő egyszavas (csupa tagadószó), és a többi is olyan egyszerű, hogy egy ötödikes is minden nehézség nélkül el tudná készíteni az ágrajzát.

Sárosi Emőke: A nyolcadik csoda maga a nő

Kritika Steven Saylor A hét csoda című történelmi krimijéről

Novellaszerű ókori krimi a világ hét csodája színfalai között. Politika, árulás és a felnőtté válás szexualitása. Saylor a Nyomozó fiatalkori szemén keresztül láttatja az ókor rejtélyeit.

© 2016 KútszéliStílus.hu