Juhász Katalin: A bomlás virága

Woody Allen: Blue Jasmine

Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.

Kovács Natália: Örökség

Tóth Krisztina: Akvárium

Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.

Szoboszlai Annamária: Csecsemőnek kell a színház?

Pont, pont, vesszőcske – csecsemőszínházi előadás

Nem emlékszem pontosan, melyik az a pillanat, amikortól kezdve nem tudom nem úgy nézni ezt az apróknak szánt darabot, mint egy szokványos, felnőtteket célzó, a világ teremtődését feldolgozó „alternatív" színházi előadást.

Turbuly Lilla: Ha a bábszínház vízre száll

Helka, a Balaton tündére

Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.

Juhász Katalin: A szenvedély nyomában

Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra

A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.

Turbuly Lilla: Nyulak szigete

A 23. Thealter Fesztiválról

Szerencsére az is talált a fesztivál kínálatában neki való előadást, akinek elege van mindenféle közéletből, és hinni szeretné, hogy életünk legfontosabb kérdései valamilyen mértékben függetleníthetők a politikától...

Gáspár-Singer Anna: Függőleges elmozdulás

Háy János A mélygarázs című regényéről

Háy ugyanis ebben a regényben társadalomkritikát nyújt: a történet, a sokszor nagyon is banális élethelyzetek, s benne a szereplők mind, valójában mellékesek.

Szoboszlai Annamária: MERRE MENT, ÉS MERRE MENJEN

Krasznahorkai László: Megy a világ című kötetéről

Mi jöhet hát még ebbe a Krasznahorkai szerint mind az istentől, mind az ördögtől elhagyott világba észak-dél-kelet-nyugat, a rombolás meg az utolsó farkas regénye, no meg a felsorolásból kimaradtak után?

© 2016 KútszéliStílus.hu