Másnap (Next Day)

Gyerekek a Szuperhős Akadémián - KINEHAGYJUK!

Philippe Quesne: Másnap (Next Day) – 2015. október 16-án és 17-én, 20 órakor a TRAFÓ Kortárs Művészetek Házában

Szuperhős Akadémián trenírozza magát tizenhárom gyerek nanotechnológiai balesetekre meg szörnytámadások elhárítására. A Másnap abszurd előadás székhez szegező jövőképpel: katasztrófára készülő gyerekek játékát állította színpadra a képzőművész/rendező Philippe Quesne. A gyerekek pedig annyira komolyan veszik az egészet, hogy még a rendezői utasításokkal sem tudnak foglalkozni: egyiknek repülőszerencsétlenség-órája lesz, a másik füsttel szimulál radioaktivitást, és valakinek még kaját is kell főznie...

Next Day PhilippeQuesne campoTę Martin Argyroglo1

Fotók: © Martin Argyroglo

„Nincs rosszabb, mint amikor gyerekek színészkednek a színpadon, és nincs lelkesítőbb, mint amikor játszanak." (De Standaard)

next day  Martin Argyroglo2

A Másnapban Philippe Quesne tizenhárom gyereket állít a színpadra, akik gigantikus, installációnak is elmenő díszletek között játszanak és zenélnek egy órán keresztül. Ebbe a játékba azonban annyira belefeledkeznek ők is, meg a nézők is, hogy a végére egy bizarr disztópiába csöppenünk. A mindenre elszánt nebulók neonjelmezben forgatnak lövöldözős reklámokat, építenek bunkert vagy szerveznek (ellen)támadást. A tanórák közti szünetekben koncertet adnak, megvitatják a stratégiát, és felkészülnek a földönkívüliek és a szörnyek meglepetésszerű támadására; meg a szuperhősök jövőjére, amikor nem csak a túlnépesedést kell megoldani, hanem az agyimplantátumok kérdését is.
Az előadás a sok játék ellenére nem gyerekeknek szól: a szereplők feje felett végig ott lebeg a baljós „Next Day" felirat. Most még csak habszivacs megy a szemükbe, de mi lesz másnap, amikor felnőnek? A produkció ezerféleképpen gondolható tovább, több nyitott kérdést, mint fix értelmezési útvonalat kínál a nézőknek.
Philippe Quesne előadásai abszurdak és meghökkentőek, de hatásukra a minket körülvevő világról kezdünk el gondolkodni. Hiszen gúnyos és vicces képei a társadalom apró hiányosságairól szólnak, és könnyen lehet, hogy a valóságban sokkal több hülyeség vesz körül bennünket, mint amennyit ez a tizenhárom gyerek művel a színpadon.
A párizsi rendező képzőművészetet tanult, aztán tíz évig színházi- és operadíszleteket tervezett, kortárs képzőművészeti kiállításokat rendezett.

Kevés flamand szöveggel, magyar/angol felirattal és magyar tolmácsolással.

A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivállal közös program, a Flanders on the move programsorozat keretében.

Trailer

 

 

© 2016 KútszéliStílus.hu