Turbuly Lilla: Aranyra váltva

Jegyzet az Ady/Petőfi előadásáról

Nagy vonalakban végigkövetjük Ady és Petőfi életútját, csak itt szívbe markoló és húsba vágó lesz az, ami a tankönyvben száraz adat, legyen szó Petőfi Zoltánka születéséről vagy a segesvári ütközetről.

Szoboszlai Annamária: Sok hűhó meg művér semmiért

A Django elszabadul című Tarantino-filmről

Na, szóval, fröcsög a vér, reccsennek a csontok, loccsan az agyvelő és minden, ami gyomortájékon vagy annál lejjebb helyezkedik el ezen a porból vétetett testen...

Kutszegi Csaba: Belülről, avagy kívülről-felülről?

A Fészek Színház Romantika-előadásáról

Európa nyugati fertályának nagy részén természetes gondolat, hogy a nemzeti kisebbségek tagjai és a művészetet amatőrként művelő civilek is egyszeriek és megismételhetetlenek, ezért produktumaik is (ha magukról szólnak őszintén és hitelesen) utánozhatatlanok és felülmúlhatatlanok.

Turbuly Lilla: A kockafordító

Elhangzott 2012. december 6-án, Horváth Ildi grafikus Kakaófelhő című kiállításának megnyitóján a Fiktív Pubban (Budapest VIII. Horánszky u. 27.).

Gáspár-Singer Anna: Ez már mindig bennünk marad

Beszámoló a Zsidó Filmfesztiválról

A főhős végül is pontosan ezt teszi: elrugaszkodik nem csupán apja, hanem önnön múltjának árnyaitól is. A traumáktól való teljes megszabadulás azonban csak a múlt eseményeinek feldolgozása és a személyes sorsok megismerése révén valósulhatna meg.

Turbuly Lilla: Vaknyugatról Vakkeletre

Beszámoló a nagyváradi Interetnikai Színházi Fesztiválról 2.

...miután megnéztem a Vaknyugatot, világossá vált, hogy a beszámoló első részében emlegetett Bányavakság tulajdonképpen a Vakkelet, és hogy Székely Csaba – ahogy ezt soha nem is tagadta – mennyire Martin McDonagh köpönyegéből bújt ki.

© 2016 KútszéliStílus.hu