Kovács Natália: Örökség

Tóth Krisztina: Akvárium

Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.

Szoboszlai Annamária: Csecsemőnek kell a színház?

Pont, pont, vesszőcske – csecsemőszínházi előadás

Nem emlékszem pontosan, melyik az a pillanat, amikortól kezdve nem tudom nem úgy nézni ezt az apróknak szánt darabot, mint egy szokványos, felnőtteket célzó, a világ teremtődését feldolgozó „alternatív" színházi előadást.

Turbuly Lilla: Ha a bábszínház vízre száll

Helka, a Balaton tündére

Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.

Juhász Katalin: A szenvedély nyomában

Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra

A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.

Varga Kinga: Miért is nem érezte jól magát…

Az AlkalMáté Trupp Száraz Dénes – Vele, de Nélküle című előadásáról

Felszabadult lesz az osztály, mert úgy érzi, feldolgozta Száraz Déneshez fűződő viszonyát, és megkönnyebbül.

Gáspár-Singer Anna: Függőleges elmozdulás

Háy János A mélygarázs című regényéről

Háy ugyanis ebben a regényben társadalomkritikát nyújt: a történet, a sokszor nagyon is banális élethelyzetek, s benne a szereplők mind, valójában mellékesek.

Szoboszlai Annamária: Világok találkozása a temetőben

Katarina Mazetti: A pasi a szomszéd sír mellől - Rózsavölgyi Szalon

Desirée értékrendjében legelöl talán a könyvek állnak, a költészet, a finom szofisztikáltság. Életét valamiféle földtől eltávolodott lebegésben éli. Eközben Benny folyton a marháira gondol. Az órát nézi, mikor érkezik el az etetésidő, vagy mikor jön a fedeztető nő.

Kutszegi Csaba: Tisztelt urak és nagysádok

Bethlen Téri Színház: Kávécsarnok

Ilyen aranykor sohasem létezett, csak Szép Ernőnek volt különleges képessége ahhoz, hogy a rögvalóság prózai gondjaiból és a hétköznapok szürkeségéből költészetet varázsoljon.

Kovács Natália: Ujjgyakorlat

Peter Brook: Egy varázsfuvola (Művészetek Palotája)

S íme, itt a bizonyíték rá, hogy lehet olyan operát rendezni, amely nem szaglik pállott pacsulitól, sokkal inkább friss és üdítő a maga korszerűségében.

© 2016 KútszéliStílus.hu