Kritika Az arc fogalma Isten fiában és az Angyalok Amerikában című előadásokról
Semmilyen hit, vagy állapot nem róhatja ránk kötelezően, hogy elvessük a racionális döntéshozatal lehetőségét. Mert nemcsak attól vagyunk emberek, hogy hiszünk, hanem attól is, hogy gondolkodunk.
avagy hogyan fejezzük be a Bogyó és Babóca háborút?
Elitizmus kontra olvasói igények marketingszempontú kiszolgálása, ízlésdiktatúra kontra értékközvetítés – valahogy így lehetne összefoglalni a két oldal érvrendszerét.
Kritika a Tejjel, mézzel, Hitlerrel előadásáról
Szalay Álmos egy erősen a jelenre rímelő darabot, bizonyos értelemben tanmesét írt és rendezett.
Nyíregyházáról, Vidor után
Talán Tornyai is az őt gúnyolóknak mondta: ő a „sömmit" festi. Pedig nagyon jól tudhatta, hogy amit fest, az a minden, és nem sömmi.
„Nem csak a dakotáké a világ..."
(Szopacs, a minden kánonból kimaradt indián)
A szekértábortűz melegénél kipirulnak a kicsi szopacsok (az ember melegségre vágyik – Örkény 100), amelyik már unja közülük a találós kérdéseket, üszköt csóvál: tűzkígyókat rajzol.
100 rajz a Szuterén Stúdióból
„Nem csak a dakotáké a világ..."
(Szopacs, a minden kánonból kimaradt indián)
Én politika nélkül árva lennék és kétségbeesett. A Nagy Hazug segítsége nélkül nem tudnám a magam nagy élethazugságát sem megalkotni. A politika örök támasz a hazugságban, igazi – mondhatni: őszinte – hazug ember tehetetlen is nélküle, legalábbis sivár, ingerszegény környezetben tengeti életét.
Kritika A fogadalomról
A regény egyik erénye a kisvárosi realitás összeillesztése a fantasztikummal. Soberville családias hely, jellegzetes figurákkal, mint a kutyás hölgy vagy a buta seriff, akinek a nála sokkal okosabb helyettesét hívják Dilis Billnek.
A Móricz Zsigmond Színház előadásának impressziója Kissné Harman Judit fotói alapján
Megjelenik nyugat. Hagyományos, nekünk szokott ruhában. Európai szerelésben. De fenyegetőn, már ruházatában is fenyegetőn, mert katonaruhában.