Turbuly Lilla: Cyrano, a slammer

Martin Crimp: Cyrano de Bergerac / Budaörsi Latinovits Színház //

Friss, sodró, nekünk szóló előadás született Budaörsön, kiszabadítva a Cyranót a romantikus félálomból.

Kutszegi Csaba: „Irtózatos hazudság mindenütt!”

Biró Zsombor Aurél: 2031 / Katona József Színház //

…a 2031-ben a hatodik kétharmados parlamenti FIDESZ-többség támogatását élvező Orbán-kormány a kitartó választási sikereit nagyban a hatvanpluszos volt SZDSZ-esek hülyeségének köszönheti.

Török Ákos: Világvége-varieté

Thomas Köck: Fukuyama után / Trafó //

…egy idő után felébredhet az igény a nézőkben megérteni, hogy egyáltalán mi történik, és az előadás nem siet ezt az igényt kielégíteni.

Turbuly Lilla: Felsőfokon

Michael Haneke: Szerelem / Örkény István Színház /

Pogány Judit és Gálffi László játéka az emberi esendőség és a szeretet megmutatása felsőfokon. A néző még azt is látja, amit a karakterük gondol.

Turbuly Lilla: Júlia felnő

Shakespeare: Rómeó és Júlia / Hevesi Sándor Színház //

Az előadás lendülete végig megmarad, képes az „unalmas kötelezőből” a nézőt végig lekötő, élő színházat teremteni.

Török Ákos: Az MI már itt van a pincében

Székely Csaba: MI vagyok / Pinceszínház /

…egy intellektuális tábortűz, amelyben együtt serceg egy emberi dráma az élet értelmével és a Mesterséges Intelligenciával kapcsolatos aktuális és fontos kérdésekkel.

Kutszegi Csaba: Nem-zsidó zsidók és zsidó zsidók

Székely Csaba: Az igazság gyertyái / Budaörsi Latinovits Színház

Aktuálpolitikával egyébként kell foglalkoznia a színháznak, de ha azért cserébe az artisztikum vész el a vásáron, vagy kerül háttérbe az előadáson, az nem jó választás.

Kutszegi Csaba: Kit érdekel az igazság?

Szauer Lilla: És miért, hogy az éjszaka – Trafó /

…ha már az előadás az igazság morális alapokon nyugvó színeváltozásairól (is) szól, nehéz eltekinteni attól, hogy eltöprengjünk arról: vajon kinek (és miért) fog tetszeni, és vajon kinek (és miért) nem.

© 2016 KútszéliStílus.hu