Nagymamával álmodtam / Göndör László, Katona Éva és a Bíborszalon -
Van a nagymama történetének egy meghatározó momentuma, amelyet színházilag (is) nehéz megfogalmazni: holokauszt-túlélő, megjárta Auschwitzot, találkozott Mengelével.
Der Würgeengel (Az öldöklő angyal)
Hogy a mában járunk, azt azonnal jelzi a steril környezet akkurátus továbbsterilizálása…
Philipp István - Bárány Ferenc: A vérszipoly -
Az előadás központi kérdése az, hogyan viszonyul az anyaghoz a rendező a koncepciójával, és legfőbbképpen a színészek a játékukkal.
KV Társulat: Pofon -
…az áldozat azt szeretné, hogy legyen rá magyarázat, az elkövető pedig azt, hogy legyen rá mentség… De egyik sincs.
Dollár Papa Gyermekei: Kelet –
Sokáig az kattog az ember fejében, hogy mire fut ki ez az egész?
Színház- és Filmművészeti Egyetem: Füstös -
Nagy Henrik munkája útkereső, lehetőségeket kipróbáló, saját nyelv felé törekvő vizsgarendezés.
Hanif Kureishi: Vénusz -
A komoly témák és a vígjátéki forma találkozása azt a veszélyt rejti magában, hogy az előadás valahol a kettő között marad…
Fabók Mancsi Bábszínháza: Azért a kis bolondságért –
Irigyli is az ember Jánost, a szerencsés férfit, aki a színpadon zakóban, fekete kalapban ölelgeti-csókolgatja-tapogatja Böskét, és még jól össze is gabalyodnak egymással…
William Shakespeare: A velencei kalmár –
Nem az antiszemitizmus működési mechanizmusa a központi téma, hanem a polgári rend, amely végül megálljt parancsol az elszabadult indulatoknak.
Réczei Tamás: Mengele törpéi
…énekelnek, zenélnek, különböző atmoszférát, hangulatot teremtenek, melyekben a drámaiság mellett az abszurd humor is markáns hangsúlyt kap.