Fabacsovics Lili – Bakonyvári Krisztina: FeLeMás / MáSzínház
A történet, amelyet megmutatnak nekünk, egy kései találkozásról szól, nagymama és unoka hosszú évekkel megkésett első fizikai találkozásáról, és arról a folyamatról, ahogy lélekben is közük lesz egymáshoz.
Kárpáti Pál: Hogy a barátaim egyszer végighallgassanak / Trafó Kortárs Művészetek Háza -
Az univerzális téma adott, hiszen az életközépi eltévedéssel, a függőséggel bárki azonosulni tud.
Darvasi László: Karády zárkája / Városmajori Szabadtéri Színpad
A lényeggel azonosul, a színészet (az élet) lényegével: végig kell játszani a szerepet, méghozzá a lehető legjobban…
Nagymamával álmodtam / Göndör László, Katona Éva és a Bíborszalon -
Van a nagymama történetének egy meghatározó momentuma, amelyet színházilag (is) nehéz megfogalmazni: holokauszt-túlélő, megjárta Auschwitzot, találkozott Mengelével.
Der Würgeengel (Az öldöklő angyal)
Hogy a mában járunk, azt azonnal jelzi a steril környezet akkurátus továbbsterilizálása…
Philipp István - Bárány Ferenc: A vérszipoly -
Az előadás központi kérdése az, hogyan viszonyul az anyaghoz a rendező a koncepciójával, és legfőbbképpen a színészek a játékukkal.
KV Társulat: Pofon -
…az áldozat azt szeretné, hogy legyen rá magyarázat, az elkövető pedig azt, hogy legyen rá mentség… De egyik sincs.
Dollár Papa Gyermekei: Kelet –
Sokáig az kattog az ember fejében, hogy mire fut ki ez az egész?
Színház- és Filmművészeti Egyetem: Füstös -
Nagy Henrik munkája útkereső, lehetőségeket kipróbáló, saját nyelv felé törekvő vizsgarendezés.
Hanif Kureishi: Vénusz -
A komoly témák és a vígjátéki forma találkozása azt a veszélyt rejti magában, hogy az előadás valahol a kettő között marad…