Kutszegi Csaba: A kortárs remény színháza

Shakespeare/37 – Rómeó és Júlia; Szeget szeggel; Lear király (A Plüss) –
Nem örülnék, ha Shakespeare kortársosítása a felületesítését jelentené.
Nem örülnék, ha Shakespeare kortársosítása a felületesítését jelentené.
A Fészek Klub kupolája vörösréz-domborítású, sugárzóan ünneplő férfiak és nők együttese látható rajta, aktjaik alatt az előadás által érvényesen tükröződő nyomorúság még erősebb.
Háy-féle iróniával beszél a verset író ember kicsinységekhez kötöttségéről, a versírás szabályai mellett a versíró gyarlóságairól.
A két bábművész és a bábjaik között meghitt a kapcsolat. A lelkiállapot változékonyságát precízen követi a báb.
Még az is lehetséges, hogy a darabbeli képlet, miszerint a helyzet diabolikus jellegéért kizárólag a férfiak felelősek, pontosan fedi a ’90-es évek csallóközi valóságát.
…hazánkban pénisszel kell születnünk ahhoz, hogy apák lehessük, s vagina nélkül sem érdemes világra jönnie annak, aki anyává óhajt cseperedni.
Fölvetődnek olyan tipikus témakörök, mint a gyermekvállalás vagy a „kölcsönös beleegyezés” a szexuális aktusba fontossága…
Hogyan és miért mehetett így félre egy polihisztor élete, s vajon meg lehetett volna menteni?
Hajni nem egyszerűen a történet főszereplője, hanem korunk megzavarodott embere, akinek egyre inkább fogalma sincs róla, hogyan kell élni ebben a „szép, új világban”.
A történet nyitott szemmel is elsősorban a képzeletünkben játszódik.