színház

Turbuly Lilla: Teázz Tatjánával!

Puskin: Anyegin / Örkény István Színház //

A tea után kínált mindenmentes muffint talán egy kicsit tovább kellene sütni, de aki jót akar magának, ne hagyja ki ezt az előadást az örkényes menüből.

Melyik résen keresztül látszik jobban Lidi?

Beszélgetés Danis Lídiával /

„…a partnerem, Dévai Balázs mozdulataiból észrevettem, hogy ahogy felemeli a kezét, én ösztönösen hátra húzódom. Vagy megriadok. Ezek apró, pici jelek. Nagyon sok nő riad meg egy-egy kézmozdulattól, és ez mellesleg fel is vázol egy párkapcsolatot.”

Turbuly Lilla: Idegen albérletek

Vass Szandi: Saját (?) szoba / Katona József Színház /

Vajon mi történt volna Shakespeare húgával, ha ő is tehetséges drámaíró lett volna?

Szekeres Szabolcs: Homok és hamu

Természetes Vészek Kollektíva: Lét-paradoxon / Trafó //

Nincs kiszállás az emberfeletti játékból, de a kikerülhetetlen elmúlás inkább vigasztaló most, semmint rémítő.

Turbuly Lilla: Nyaralni muszáj (?)

Goldoni: Egy nyár / Katona József Színház //

Talán Ascher Tamást, a Csehov-színművek legavatottabb hazai színre vivőjét is az fogta meg ebben a darabban, hogy a szereplők korántsem egydimenziós vígjátéki karakterek, viszonyaik jóval összetettebbek.

Turbuly Lilla: Cyrano, a slammer

Martin Crimp: Cyrano de Bergerac /Budaörsi Latinovits Színház //

Friss, sodró, nekünk szóló előadás született Budaörsön, kiszabadítva a Cyranót a romantikus félálomból.

Kutszegi Csaba: „Irtózatos hazudság mindenütt!”

Biró Zsombor Aurél: 2031/ Katona József Színház //

…a 2031-ben a hatodik kétharmados parlamenti FIDESZ-többség támogatását élvező Orbán-kormány a kitartó választási sikereit nagyban a hatvanpluszos volt SZDSZ-esek hülyeségének köszönheti.

Török Ákos: Világvége-varieté

Thomas Köck: Fukuyama után/ Trafó //

…egy idő után felébredhet az igény a nézőkben megérteni, hogy egyáltalán mi történik, és az előadás nem siet ezt az igényt kielégíteni.

A MOST FESZT díjazottjai

Lezárult a 11. MOnodráma és STúdiószínházi FESZTivál Tatabányán //

Öt nap alatt tíz előadást (öt monodrámát és öt stúdiószínházi produkciót) láthatott a fesztiválközönség.

Ismét MOST FESZT Tatabányán

Március 26-án kezdődik a monodrámák és stúdióelőadások fesztiválja

Idén a női szemszögek és a humor is fontos része a versenyprogramnak.  

Kutszegi Csaba: Csak két igen jó előadás

Howard Ashman – Alan Menken: Rémségek kicsiny boltja/ Pesti Színház; Jane Austen: Büszkeség és balítélet/ Vígszínház /

Lám, nehéz olyan előadásról kritikát írni, amelyen a bíráló szándék nemigen találhat fogást – viszont sokkal jobb nézni!

Turbuly Lilla: Mindennapi mesék – új szemszögek

Tükörszem; Az őzike, akit Szerelemnek hívnak / Vojtina Bábszínház /

Hogyan lehet a klasszikus mesék mellett a saját tapasztalataikra és az őket körülvevő világra építve megszólítani a kicsiket?

Kutszegi Csaba: A élet egy nagy vaudville

Eugene Labiche – Mark Michel: Olasz szalmakalap / Nemzeti Színház //

…tisztességesen, és lehetőleg boldog jövőt biztosítva neki, férjhez kell adnia a lányát – még akkor is, ha a világ körülötte felismerhetetlenné változott.

Turbuly Lilla: Felsőfokon

Michael Haneke: Szerelem / Örkény István Színház /

Pogány Judit és Gálffi László játéka az emberi esendőség és a szeretet megmutatása felsőfokon. A néző még azt is látja, amit a karakterük gondol.

Turbuly Lilla: Júlia felnő

Shakespeare: Rómeó és Júlia / Hevesi Sándor Színház //

Az előadás lendülete végig megmarad, képes az „unalmas kötelezőből” a nézőt végig lekötő, élő színházat teremteni.

Török Ákos: Az MI már itt van a pincében

Székely Csaba: MI vagyok / Pinceszínház /

…egy intellektuális tábortűz, amelyben együtt serceg egy emberi dráma az élet értelmével és a Mesterséges Intelligenciával kapcsolatos aktuális és fontos kérdésekkel.

Kutszegi Csaba: Nem-zsidó zsidók és zsidó zsidók

Székely Csaba: Az igazság gyertyái/ Budaörsi Latinovits Színház

Aktuálpolitikával egyébként kell foglalkoznia a színháznak, de ha azért cserébe az artisztikum vész el a vásáron, vagy kerül háttérbe az előadáson, az nem jó választás.

Kutszegi Csaba: Kit érdekel az igazság?

Szauer Lilla: És miért, hogy az éjszaka– Trafó /

…ha már az előadás az igazság morális alapokon nyugvó színeváltozásairól (is) szól, nehéz eltekinteni attól, hogy eltöprengjünk arról: vajon kinek (és miért) fog tetszeni, és vajon kinek (és miért) nem.

© 2016 KútszéliStílus.hu