színház

Elmozdulni a nyugalmi nullpontról

Beszélgetés Figeczky Bencével /

„A harcművészetekben a nyugalmi nullpont elérésére kell törekedni, mert onnan bármilyen irányba könnyű elmozdulni.”

Kutszegi Csaba: Már a legjobb Faustot is Kínában gyártják

Dimitris Papaioannou: INK; Yang Zhankun: Faust tragédiája -

A kínai színházcsinálók nem az öncélú (talmi) ragyogást és a mesterségesen keltett álizgalmat hajszolják, hanem tényleg választ próbálnak kapni és adni az emberiség legsúlyosabb erkölcsi-filozófiai kérdéseire…

Színészek a bobban

Beszélgetés Rácz Józseffel és Bordás Rolanddal /

Ha már a menny és pokol közötti kommunikációt emlegetjük, tudnunk kell, hogy az ember éppen a kettő között, középen van. Don Juan is ott pattog, hol az egyik, hol a másik irányba…

Szoboszlai Annamária: Az idealizmus, mint vektortényező

Anton Pavlovics Csehov: Cseresznyéskert/ Katona József Színház -

A rendezés tehát úgy aktualizál, hogy miközben hű marad a drámához, felfrissíti azt mind nyelvileg, mind a megformált alakok szintjén, ezáltal képes lesz úgy szólni egy színházi társulat – vagy akár egy egész ország – létállapotáról, hogy nem válik didaktikussá.

Turbuly Lilla: Simán átment

Jean-Luc Lagarce: A várományos -

Ascher Tamás rendezésére most különösen igaz az a közhely, hogy úgy hozza játékba és tartja ott a tizenhét színészt, ahogy egy szimfonikus zenekar karmestere vezényli a zenekarát.

Turbuly Lilla: Különös álom

Witkiewicz: Vízityúk – szférikus tragédia / Katona József Színház

A darabbal először találkozó nézőnek minden bizonnyal kell némi idő, amíg belerázódik a folyamatosan a realitás, szürrealitás és az abszurd határán billegő történetszerűségbe.

Kutszegi Csaba: Szerelmem egy nő, aki zongora

Ifjú barbárok / Nemzeti Színház, MITEM 2023

Barbár B. és K. nemcsak egyszerűen kedvére gyűjtögetett, hanem kutatással egybekötött szorgoskodásuk eredményeként alakult ki a komponista Bartók zenefelfogása, páratlan zeneszerzői tevékenységének módszertana.

Kutszegi Csaba: a Sors neve Krogstad

Henrik Ibsen Babaház című darabja alapján: Nóra / Nemzeti Színház -

Terzopulosz Ibsen Nóráját (illetve az alapján készült előadást) is görög sorstragédiaként rendezte meg.

Szoboszlai Annamária: Nekem rózsabimbó, neked szánkó

Aurélien Bory – Mladen Materic: Emlékszem, „Az Ég messze van, a Föld is” / Trafó

„…az időt térré alakító imaginatív színház talán a legköltőibb módja a játéknak, merthogy eredendően kép-szerű.”

Turbuly Lilla: Saját közeg

Miniévad a Szatmárnémeti Északi Színházban -

Nemcsak a magyar, de a vele egy épületben működő román társulat előadásait is láthatta a helyi és a szakmai közönség.

Gyigyimóka és az ő világa

Beszélgetés Bánky Sárával és Urszinyi Ádámmal -

Újra és újra rádöbbenünk, hogy a bábozás mennyire komplex műfaj.

A MOST FESZT díjazottjai

A 2023. március 23. és 26. között zajló MOST FESZT 2023 négy napja alatt nyolc előadást (négy monodrámát és négy stúdiószínházi produkciót) láthatott a fesztiválközönség.

„Csongorból akartam kiindulni”

Beszélgetés Guelmino Sándorral

Ha valaki, hacsak tényleg nem ritka zseni, azt gondolja magáról, hogy tökéletes, és nincsenek önmagával szemben sohasem kétségei, hát, tudod, szerintem az egyenlő a művész halálával.

Kutszegi Csaba: Cukros bácsi lettem

IV. NEXTFESZT / Trafó – AUTOBIOGRAFIKUS KRITIKA

Kutszegi Csaba, szólaltam meg, mire a gyönyörű nő: Néder Panni. Hírből ismerlek, folytattam a társalgást, mire Panni: hírből én is.

© 2016 KútszéliStílus.hu