színház

Szekeres Szabolcs: Homok és hamu

Természetes Vészek Kollektíva: Lét-paradoxon / Trafó //

Nincs kiszállás az emberfeletti játékból, de a kikerülhetetlen elmúlás inkább vigasztaló most, semmint rémítő.

Turbuly Lilla: Nyaralni muszáj (?)

Goldoni: Egy nyár / Katona József Színház //

Talán Ascher Tamást, a Csehov-színművek legavatottabb hazai színre vivőjét is az fogta meg ebben a darabban, hogy a szereplők korántsem egydimenziós vígjátéki karakterek, viszonyaik jóval összetettebbek.

Turbuly Lilla: Cyrano, a slammer

Martin Crimp: Cyrano de Bergerac /Budaörsi Latinovits Színház //

Friss, sodró, nekünk szóló előadás született Budaörsön, kiszabadítva a Cyranót a romantikus félálomból.

Kutszegi Csaba: „Irtózatos hazudság mindenütt!”

Biró Zsombor Aurél: 2031/ Katona József Színház //

…a 2031-ben a hatodik kétharmados parlamenti FIDESZ-többség támogatását élvező Orbán-kormány a kitartó választási sikereit nagyban a hatvanpluszos volt SZDSZ-esek hülyeségének köszönheti.

Török Ákos: Világvége-varieté

Thomas Köck: Fukuyama után/ Trafó //

…egy idő után felébredhet az igény a nézőkben megérteni, hogy egyáltalán mi történik, és az előadás nem siet ezt az igényt kielégíteni.

A MOST FESZT díjazottjai

Lezárult a 11. MOnodráma és STúdiószínházi FESZTivál Tatabányán //

Öt nap alatt tíz előadást (öt monodrámát és öt stúdiószínházi produkciót) láthatott a fesztiválközönség.

Ismét MOST FESZT Tatabányán

Március 26-án kezdődik a monodrámák és stúdióelőadások fesztiválja

Idén a női szemszögek és a humor is fontos része a versenyprogramnak.  

Kutszegi Csaba: Csak két igen jó előadás

Howard Ashman – Alan Menken: Rémségek kicsiny boltja/ Pesti Színház; Jane Austen: Büszkeség és balítélet/ Vígszínház /

Lám, nehéz olyan előadásról kritikát írni, amelyen a bíráló szándék nemigen találhat fogást – viszont sokkal jobb nézni!

Turbuly Lilla: Mindennapi mesék – új szemszögek

Tükörszem; Az őzike, akit Szerelemnek hívnak / Vojtina Bábszínház /

Hogyan lehet a klasszikus mesék mellett a saját tapasztalataikra és az őket körülvevő világra építve megszólítani a kicsiket?

Kutszegi Csaba: A élet egy nagy vaudville

Eugene Labiche – Mark Michel: Olasz szalmakalap / Nemzeti Színház //

…tisztességesen, és lehetőleg boldog jövőt biztosítva neki, férjhez kell adnia a lányát – még akkor is, ha a világ körülötte felismerhetetlenné változott.

Turbuly Lilla: Felsőfokon

Michael Haneke: Szerelem / Örkény István Színház /

Pogány Judit és Gálffi László játéka az emberi esendőség és a szeretet megmutatása felsőfokon. A néző még azt is látja, amit a karakterük gondol.

Turbuly Lilla: Júlia felnő

Shakespeare: Rómeó és Júlia / Hevesi Sándor Színház //

Az előadás lendülete végig megmarad, képes az „unalmas kötelezőből” a nézőt végig lekötő, élő színházat teremteni.

Török Ákos: Az MI már itt van a pincében

Székely Csaba: MI vagyok / Pinceszínház /

…egy intellektuális tábortűz, amelyben együtt serceg egy emberi dráma az élet értelmével és a Mesterséges Intelligenciával kapcsolatos aktuális és fontos kérdésekkel.

Kutszegi Csaba: Nem-zsidó zsidók és zsidó zsidók

Székely Csaba: Az igazság gyertyái/ Budaörsi Latinovits Színház

Aktuálpolitikával egyébként kell foglalkoznia a színháznak, de ha azért cserébe az artisztikum vész el a vásáron, vagy kerül háttérbe az előadáson, az nem jó választás.

Kutszegi Csaba: Kit érdekel az igazság?

Szauer Lilla: És miért, hogy az éjszaka– Trafó /

…ha már az előadás az igazság morális alapokon nyugvó színeváltozásairól (is) szól, nehéz eltekinteni attól, hogy eltöprengjünk arról: vajon kinek (és miért) fog tetszeni, és vajon kinek (és miért) nem.

Kutszegi Csaba: Bennünk van a sárkány

Microstagiune – Temesvári Showcase 2025 /

A gondolatisága elképeszt és megrémít, a benne látható emberi helytállás büszkeséggel tölt el, és lelkesít.

Turbuly Lilla: Klasszikusok pop/rock ritmusban

MAFESZT 2025 / Nagyvárad

Ezek az alkalmak igen jók arra, hogy tájékozódjunk a részt vevő színházak friss előadásairól és jelenlegi helyzetéről, hiszen általában nem is csak egy, hanem két-három előadással vannak jelen…

„Minden színész a saját szerepének ügyvédje”

Beszélgetés Hermányi Mariann-nal

„Ez a lány nem egy filozófuszseni, de úgy érzem, vele szemben sem a pedagógusok gyöngye áll, hanem egy önelégült alak, aki a saját gondolataiból ír könyvet, majd számon kéri mint egyetemes tudást.”

Turbuly Lilla: Felzeng a jelen

A kétfejű fenevad / Miskolci Nemzeti Színház

Itt szinte senki sem az, aminek látszik, nem azt mondja, amit gondol, a német-római császári sasnak két feje van, a hatalmi érdekek vezérelte igazságnak azonban ennél jóval több.

© 2016 KútszéliStílus.hu