Jan Sobrie – Németh Ákos: Emlékezz rám!
A primer színházi élmény és a színházi élmény feldolgozhatóságának kettőssége végig jelen van tehát az előadásban, ifjúsági színház ifjúsági (12 év kor felett ajánlott) előadásáról lévén szó, ez az, ami igazán jelentőséggel bír.
Joseph Gordon-Levitt: Don Jon
A megélt szexualitást felcseréli a készen kapott utasítások és kész forgatókönyv alapján működő, virtuálisan hozzáférhető aktussal. Nem a pornó egészíti ki a szexualitást, hanem fordítva, ezért minden aktus után szüksége van egy filmre, hogy az visszahozza a megélt aktusba vetett hitét.
Színházi Jammelés a Jurányiban
A Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban Kárpáti Péter és a Titkos Társulat különleges színházi játékra hívja az érdeklődőket. A Színházi Jammelés egy improvizatív reality életanalízis öt színész közreműködésével.
Bródy Sándor: A tanítónő (Miskolci Nemzeti Színház)
Szabadságot testnek, léleknek, szellemnek. Rusznyák Gábor most a Miskolci Nemzeti Színház színpadára alkotott ismét nagyot, Bródy Sándor A tanítónőjének falusi életképeivel.
Elhalasztott holnap
A Honvéd Együttes Színészkarának produkciójában azonban a giccs nem eszköz, csupán eredmény, mely nem jár együtt különösebb mondanivalóval.
Woody Allen: Blue Jasmine
Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.
Tóth Krisztina: Akvárium
Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.
Pont, pont, vesszőcske – csecsemőszínházi előadás
Nem emlékszem pontosan, melyik az a pillanat, amikortól kezdve nem tudom nem úgy nézni ezt az apróknak szánt darabot, mint egy szokványos, felnőtteket célzó, a világ teremtődését feldolgozó „alternatív" színházi előadást.
Helka, a Balaton tündére
Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.
Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra
A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.