Juhász Katalin: A bomlás virága

Woody Allen: Blue Jasmine
Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.
Woody Allen: Blue Jasmine
Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.
Tóth Krisztina: Akvárium
Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.
Pont, pont, vesszőcske – csecsemőszínházi előadás
Nem emlékszem pontosan, melyik az a pillanat, amikortól kezdve nem tudom nem úgy nézni ezt az apróknak szánt darabot, mint egy szokványos, felnőtteket célzó, a világ teremtődését feldolgozó „alternatív" színházi előadást.
Helka, a Balaton tündére
Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.
Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra
A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.
Az AlkalMáté Trupp Száraz Dénes – Vele, de Nélküle című előadásáról
Felszabadult lesz az osztály, mert úgy érzi, feldolgozta Száraz Déneshez fűződő viszonyát, és megkönnyebbül.
A 23. Thealter Fesztiválról
Szerencsére az is talált a fesztivál kínálatában neki való előadást, akinek elege van mindenféle közéletből, és hinni szeretné, hogy életünk legfontosabb kérdései valamilyen mértékben függetleníthetők a politikától...
Neil Gaiman: Óceán az út végén
Temetés. Emlékezés. Gyermekkor. Dimenziót és életet átívelő barátság tragikus története a fantasy stílusjegyeivel fűszerezve...
Háy János A mélygarázs című regényéről
Háy ugyanis ebben a regényben társadalomkritikát nyújt: a történet, a sokszor nagyon is banális élethelyzetek, s benne a szereplők mind, valójában mellékesek.
Krasznahorkai László: Megy a világ című kötetéről
Mi jöhet hát még ebbe a Krasznahorkai szerint mind az istentől, mind az ördögtől elhagyott világba észak-dél-kelet-nyugat, a rombolás meg az utolsó farkas regénye, no meg a felsorolásból kimaradtak után?