Szeretünk éles helyzeteket megragadni
Beszélgetés Benkó Bencével és Fábián Péterrel -
A legelső előadásunk egy Trianon-kabaré volt.
A legelső előadásunk egy Trianon-kabaré volt.
Ez eleve nem olyan drámapályázat volt, hogy „elolvassuk a drámákat, megvan az első díjas, hova utaljuk a lóvét?”...
…nem nehezíti az improvizáció a színdarab létrejöttét, mert amikor sor kerül rá, a történet jó része már felépült, csak a színészek még nem tudják.
A Kolozsvári7 keretében három előadással vendégszerepelt a Bethlen Téri Színházban a Váróterem Projekt. A függőségekről szóló Occupy Yourselfben (r.: Cosmin Matei) Hatházi Andrást pszichiáterként láthattuk. Az előadásról kérdeztük.
„…akkor lehet hatásosan dermesztő hideg vízbe tenni a közönséget, ha előtte jól felmelegítettük.”
Járó Zsuzsa és Mészáros Máté pályája több párhuzamot is mutat: osztálytársak voltak a Máté–Horvai osztályban, éveket töltöttek az egri színháznál, aztán a Vígszínházhoz szerződtek, majd felmondták a sokak által vágyott vígszínházi létet és a szabadúszást választották. Új, közös bemutatójuk, az Egy nyári nap kapcsán beszélgettünk, de sok minden más is szóba került.
…ma már ezek a felelősségvállalással kapcsolatos kérdések – nagycsaládos apaként – nyilván jobban érdekelnek, mint a szerelmi játszmák.
Lermontov Álarcosbál című darabját április 21-én mutatja be a Budaörsi Latinovits Színház. A rendezője: Pelsőczy Réka.
„Kutatom a különböző térelhelyezési struktúrákat, kísérletet tettem arra, hogy a nézők egy ajtórésen át, a folyosóról figyeljék az előadást.”
Negyedik bemutatójához érkezett a Bethlen Téri Színház és a Manna Egyesület Találkozások programja. A kezdeményezés lényege, hogy fiatal rendezők tapasztalt mentorokkal és két, különböző generációhoz tartozó színésszel dolgoznak együtt, hogy közös munkával hidalják át a generációs különbségeket.