Kritika Steven Saylor A hét csoda című történelmi krimijéről
Novellaszerű ókori krimi a világ hét csodája színfalai között. Politika, árulás és a felnőtté válás szexualitása. Saylor a Nyomozó fiatalkori szemén keresztül láttatja az ókor rejtélyeit.
Kritika az Odaadó hívetek, Surik előadásáról
Sipos komikummal átitatott karaktere, játéka egészen másféle, követhető és érdekes irányt mutathatna a darabnak, el az epikusságtól (vagy ahogy a darab alkotói írják: a filmszerűségtől) a testben, mozdulatokban megformálódó színház felé. A kamaradarabot azonban ennél jóval „klasszikusabb" mederben tartja Bagó Bertalan rendező.
Mariam Petroszjan: Abban a házban
Féltékenység, szerelem és szex is van a képletben. A dekadens misztikum része, hogy a fiatalok házilag kevert bódító löttyökbe, alkoholba, folyamatos cigarettázásba és álomszerű, pszichedelikus élményeik révületébe menekülnek jövőjük kilátástalansága elől.
Kritika a Ha lesz egy férfinak... előadásáról
És itt mint kelő hajnal sejlik fel Mózes és Orbán Viktor között a történelmi párhuzam, hisz utóbbi is végveszélyes helyzetben dicsőséges túlélésre hivatkozva igyekszik megkövezni a lázadó és engedetlen hangok intonálóit.
Kritika a Bosszúállóról
„Egyébként meg nőket erőszakolnak, gyermekeket ölnek. És – nem biztonságos katolikusnak lenni. John Shakespere – a William állítólagos bátyja –, ki korábban hírszerzőként dolgozott, most épp egy iskolát vezet."
Kritika George Simenon Az özvegy című regényéről
Az Agave Kiadó nemrégiben tűzte ki célul a George Simenon-életmű részeként az ún. „kemény regények" (roman dur) kiadását, mely némileg megtöri a népszerű Maigret-sorozatot.
Új filmek: Barbara, David wants to fly, Messies, ein schönes chaos
Barbara gyakran premier plánban fényképezett arca az eseményeket kommentáló érzékeny rezdüléseké.
Kritika Az arc fogalma Isten fiában és az Angyalok Amerikában című előadásokról
Semmilyen hit, vagy állapot nem róhatja ránk kötelezően, hogy elvessük a racionális döntéshozatal lehetőségét. Mert nemcsak attól vagyunk emberek, hogy hiszünk, hanem attól is, hogy gondolkodunk.
Kritika a Tejjel, mézzel, Hitlerrel előadásáról
Szalay Álmos egy erősen a jelenre rímelő darabot, bizonyos értelemben tanmesét írt és rendezett.
Kritika A fogadalomról
A regény egyik erénye a kisvárosi realitás összeillesztése a fantasztikummal. Soberville családias hely, jellegzetes figurákkal, mint a kutyás hölgy vagy a buta seriff, akinek a nála sokkal okosabb helyettesét hívják Dilis Billnek.