Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra
A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.
Az AlkalMáté Trupp Száraz Dénes – Vele, de Nélküle című előadásáról
Felszabadult lesz az osztály, mert úgy érzi, feldolgozta Száraz Déneshez fűződő viszonyát, és megkönnyebbül.
Neil Gaiman: Óceán az út végén
Temetés. Emlékezés. Gyermekkor. Dimenziót és életet átívelő barátság tragikus története a fantasy stílusjegyeivel fűszerezve...
Háy János A mélygarázs című regényéről
Háy ugyanis ebben a regényben társadalomkritikát nyújt: a történet, a sokszor nagyon is banális élethelyzetek, s benne a szereplők mind, valójában mellékesek.
Katarina Mazetti: A pasi a szomszéd sír mellől - Rózsavölgyi Szalon
Desirée értékrendjében legelöl talán a könyvek állnak, a költészet, a finom szofisztikáltság. Életét valamiféle földtől eltávolodott lebegésben éli. Eközben Benny folyton a marháira gondol. Az órát nézi, mikor érkezik el az etetésidő, vagy mikor jön a fedeztető nő.
Bethlen Téri Színház: Kávécsarnok
Ilyen aranykor sohasem létezett, csak Szép Ernőnek volt különleges képessége ahhoz, hogy a rögvalóság prózai gondjaiból és a hétköznapok szürkeségéből költészetet varázsoljon.
Peter Brook: Egy varázsfuvola (Művészetek Palotája)
S íme, itt a bizonyíték rá, hogy lehet olyan operát rendezni, amely nem szaglik pállott pacsulitól, sokkal inkább friss és üdítő a maga korszerűségében.
Nemzeti Színház: A velencei kalmár
Ésszerűség és megértés helyett önnön indulataik által kényszerítve követik el tetteiket. Olyan kór ez, amelynek nincs ismert ellenszere.
Kristóf Ágota: A nagy füzet – a Forte Társulat előadása a Szkénében
Ez az ábrázolásmód olyankor működik igazán jól, amikor nem túlságosan direkt.
A Blaha-sztoriról
...a Blaha Lujza által annak idején sikerre vitt dalszámok mára menthetetlenül elavultak.