Varga Kinga: Generációkon átívelő előadás

My Fair Lady a Magyar Színházban – 350-szer
Mert akkor jó a My Fair Lady, ha Eliza tud énekelni.
My Fair Lady a Magyar Színházban – 350-szer
Mert akkor jó a My Fair Lady, ha Eliza tud énekelni.
Frances Ha – Noah Baumbach filmje
Első pillantásra felvetődik a kérdés, hogy a korban, mikor a CGI (Computer-Generated Imagery – számítógépes grafika) a virágkorát éli, van 3D-s színes-szagos mozi, ahol táncra perdül velünk a szék, mi értelme fekete-fehér filmet forgatni?
Dés Mihály: Pesti barokk
...az első száz oldal olvasása közben kicsit aggódni kezdtem. Nem attól féltem, hogy túl sok lesz a szexből, hanem némi döbbenettel vegyes csodálkozással vettem észre, hogy az ágyjelenetek leírásakor sokkal olajozottabban (stílszerűen: sikosítókenőcsözöttebben) működnek a mondatok és a szavak.
Jan Sobrie – Németh Ákos: Emlékezz rám!
A primer színházi élmény és a színházi élmény feldolgozhatóságának kettőssége végig jelen van tehát az előadásban, ifjúsági színház ifjúsági (12 év kor felett ajánlott) előadásáról lévén szó, ez az, ami igazán jelentőséggel bír.
Joseph Gordon-Levitt: Don Jon
A megélt szexualitást felcseréli a készen kapott utasítások és kész forgatókönyv alapján működő, virtuálisan hozzáférhető aktussal. Nem a pornó egészíti ki a szexualitást, hanem fordítva, ezért minden aktus után szüksége van egy filmre, hogy az visszahozza a megélt aktusba vetett hitét.
Színházi Jammelés a Jurányiban
A Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban Kárpáti Péter és a Titkos Társulat különleges színházi játékra hívja az érdeklődőket. A Színházi Jammelés egy improvizatív reality életanalízis öt színész közreműködésével.
Bródy Sándor: A tanítónő (Miskolci Nemzeti Színház)
Szabadságot testnek, léleknek, szellemnek. Rusznyák Gábor most a Miskolci Nemzeti Színház színpadára alkotott ismét nagyot, Bródy Sándor A tanítónőjének falusi életképeivel.
Elhalasztott holnap
A Honvéd Együttes Színészkarának produkciójában azonban a giccs nem eszköz, csupán eredmény, mely nem jár együtt különösebb mondanivalóval.
Woody Allen: Blue Jasmine
Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.
Tóth Krisztina: Akvárium
Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.