Antal Klaudia: Fullasztó giccs

Elhalasztott holnap

A Honvéd Együttes Színészkarának produkciójában azonban a giccs nem eszköz, csupán eredmény, mely nem jár együtt különösebb mondanivalóval.

Juhász Katalin: A bomlás virága

Woody Allen: Blue Jasmine

Jasmine egyszerre áldozat és elkövető. A körülötte lévő emberek elfogadása helyett megveti őket, hála helyett folyton élcelődik, cselekvés helyett megbénul.

Kovács Natália: Örökség

Tóth Krisztina: Akvárium

Minden történést egy traumaélmény előz meg. Ez szervezi azt a spirált, amelybe belebonyolódik minden szereplő, amint kapcsolatba kerülnek egymással, s ez az, amit mintegy örökségként adnak tovább egymásnak.

Szoboszlai Annamária: Csecsemőnek kell a színház?

Pont, pont, vesszőcske – csecsemőszínházi előadás

Nem emlékszem pontosan, melyik az a pillanat, amikortól kezdve nem tudom nem úgy nézni ezt az apróknak szánt darabot, mint egy szokványos, felnőtteket célzó, a világ teremtődését feldolgozó „alternatív" színházi előadást.

Turbuly Lilla: Ha a bábszínház vízre száll

Helka, a Balaton tündére

Az előadás attól különleges, hogy Helka mellett van még egy főszereplője: maga a tó. Vízi bábszínházat látunk ugyanis, ami nálunk unikumnak számít. Nem úgy a keleti kultúrákban, ahol nagy hagyománya van a műfajnak.

Juhász Katalin: A szenvedély nyomában

Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra

A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.

Turbuly Lilla: Nyulak szigete

A 23. Thealter Fesztiválról

Szerencsére az is talált a fesztivál kínálatában neki való előadást, akinek elege van mindenféle közéletből, és hinni szeretné, hogy életünk legfontosabb kérdései valamilyen mértékben függetleníthetők a politikától...

© 2016 KútszéliStílus.hu