Kutszegi Csaba: Már a legjobb Faustot is Kínában gyártják

Dimitris Papaioannou: INK; Yang Zhankun: Faust tragédiája -

A kínai színházcsinálók nem az öncélú (talmi) ragyogást és a mesterségesen keltett álizgalmat hajszolják, hanem tényleg választ próbálnak kapni és adni az emberiség legsúlyosabb erkölcsi-filozófiai kérdéseire…

Szoboszlai Annamária: Az idealizmus, mint vektortényező

Anton Pavlovics Csehov: Cseresznyéskert / Katona József Színház -

A rendezés tehát úgy aktualizál, hogy miközben hű marad a drámához, felfrissíti azt mind nyelvileg, mind a megformált alakok szintjén, ezáltal képes lesz úgy szólni egy színházi társulat – vagy akár egy egész ország – létállapotáról, hogy nem válik didaktikussá.

Turbuly Lilla: Simán átment

Jean-Luc Lagarce: A várományos -

Ascher Tamás rendezésére most különösen igaz az a közhely, hogy úgy hozza játékba és tartja ott a tizenhét színészt, ahogy egy szimfonikus zenekar karmestere vezényli a zenekarát.

Turbuly Lilla: Különös álom

Witkiewicz: Vízityúk – szférikus tragédia / Katona József Színház

A darabbal először találkozó nézőnek minden bizonnyal kell némi idő, amíg belerázódik a folyamatosan a realitás, szürrealitás és az abszurd határán billegő történetszerűségbe.

Kutszegi Csaba: Szerelmem egy nő, aki zongora

Ifjú barbárok / Nemzeti Színház, MITEM 2023

Barbár B. és K. nemcsak egyszerűen kedvére gyűjtögetett, hanem kutatással egybekötött szorgoskodásuk eredményeként alakult ki a komponista Bartók zenefelfogása, páratlan zeneszerzői tevékenységének módszertana.

Kutszegi Csaba: a Sors neve Krogstad

Henrik Ibsen Babaház című darabja alapján: Nóra / Nemzeti Színház -

Terzopulosz Ibsen Nóráját (illetve az alapján készült előadást) is görög sorstragédiaként rendezte meg.

© 2016 KútszéliStílus.hu