Stuber Andrea: A Krétakör négyszögesítése

Bertolt Brecht, Paul Dessau: A kaukázusi krétakör -
Lose-lose játszma zajlik le egy helyrehozhatatlanul megromlott világban.
Lose-lose játszma zajlik le egy helyrehozhatatlanul megromlott világban.
Az 1600-as évek eleje. Orosz Shakespeare-kor. Nem rózsák, hanem cárok, trónkövetelők, a semmiből támadt Ál-Gyimitrijek háborúja.
… a szatíra (?), a dokumentarista színház (?) eszközeivel próbálja a közélet és a politika elvtelen gerinctelenségét, céltalanságát és megvásárolhatóságát bemutatni.
…úgy őrzi meg a mese optimizmusát, hogy közben kimondja, néha a legjobb szándék sem elég. Biztat, de nem ámít.
Adott Vikke és Nellie, két negyvenes barátnő, akik hosszú évek óta nap mint nap beszámolnak egymásnak életükről.
A Riviera Girl több mint egy esti kikapcsolódást nyújtó új operett, amelynek előadásán rácsodálkozunk A Csárdáskirálynő ismert dallamaira.
Janikovszky Éva szövegeiből készíteni gyerekelőadást – az optimális célcsoport kiválasztásával – biztos sikert jelent. Erre a bravúrra készült a Hatszín Teátrum Az úgy volt... című teltházas bemutatója is.
… az a finom, szeretetteljes kommunikáció, ami a lány és a ló között kialakul, természettől távol élő városlakó számára ritkán látható élmény, amelynek alig van köze az Eurüpidész-mű előadásához, viszont nem egyszer eltereli arról a figyelmet.
... bármennyire is szeretnénk hinni, hogy saját sorsunkról minden esetben mi magunk döntünk, a gépezet, amelynek csupán jelentéktelen részei vagyunk, különféle hangzatos ideológiákra hivatkozva, bármikor bedarálhat minket.
…a pénz- és tekintélyalapú társadalomról és az abban boldogulni kénytelenek elkeserítő, szinte mindennapos kiszolgáltatottságáról mesél.