színház

Kutszegi Csaba: Túl könnyű, nyári Mrożek

Sławomir Mrożek: Egy nyári nap -

Nem véletlen, hogy – a sok-sok „metafizikus” mellébeszélés ellenére is – a sikeresnek sikerül rászednie az örök vesztest. Ez ma is aktuális társadalmi látlelet.

Kutszegi Csaba: Nem szakadt a szív

Pintér Béla: Szívszakadtig -

...a színpadon ezúttal hiába keresünk tűhegyes, pengeéles társadalmi szatírát, politikának, kisszerű hatalmaskodóknak címzett csípős beszólásokat.

Egy nyári abszurd

Sławomir Mrożek: Egy nyári nap – a Pesti Magyar Színház és a Manna közös produkciója –

...mióta megismertem őt, elkezdtem hinni magamban. Világossá vált eddigi balsikereim oka. Az, hogy nem hittem magamban, hogy már előre elkönyveltem a kudarcot.

Turbuly Lilla: Hóhér házában akasztott embert…

Martin McDonagh: Hóhérok -

A Hóhérok is vet fel érvényes kérdéseket igazságról és igazságszolgáltatásról, látszatról és valóságról, önmeghatározásról és a másik önképének rombolásáról, de az előadásban ezek a kérdések inkább csak gondolatcsírák maradnak, nem artikulálódnak világosan, feloldódnak a komédiázásban.

Tarján Tamás: Ötvenöt millió plusz egy

Frances Ya-Chu Cowhig: A tökéletes boldogság világa –

Ha egy színmű a fenti címet viseli, a modern dráma és színház közegében valamelyest is jártas érdeklődő azonnal tudja, hogy a tökéletes boldogtalanság világáról kap képet.

Turbuly Lilla: Drámát vagy életet?

Az 1089 és a Kalucsni az Ódry Színpadon -

Egy év egy színművészetis osztály életében rengeteget számít. Ahogy jönnek sorban a vizsgaelőadások, ahogy egyre többféle szerepben próbálhatják ki magukat...

Kutszegi Csaba: A Sömminél azért több kell

Cserna-Szabó András: Sömmi -

A színházban az érdekel, hogy kapok-e valami újszerű, szövegen túli pluszt, amit egyébként a regény olvasása közben – más módon – megkapok.

Pálffy Zsófi: A világ nem túl jó hely

Friedrich Schiller – Horváth János Antal – Olasz Renátó: Kitagadottak -

Az még adja magát, hogy az elvetemült srácokból álló kitagadott brigád alpárian beszél és viselkedik, előveszik a farkukat, égő cigit esznek, vagy levágott ujjat dugnak fel a Rába Roland-szerzetes ánuszába, de nem értem, hogy a Rába Roland-apa miért mondja azt, amikor szeretett Károly fia haláláról értesül, hogy az „Isten adta, az Isten bassza meg”.

Női rendezők tavasza

Három rendező – három műfaj – három ősbemutató a Budapesti Operettszínházban -

Sajtótájékoztatót tartottak az Operettszínházban, amelyen Lőrinczy György főigazgatója már az elején válaszolt egy kérdésünkre, pedig még fel sem tettük.

Turbuly Lilla: Körmagyar

Móricz Zsigmond: Kivilágos kivirradtig -

Rusznyák Gábor remekül mozgatja a népes szereplőgárdát. Néha az az érzése támad az embernek, hogy egymásba áttűnő festményeket lát, ahogy a kisebb-nagyobb csoportok folyamatosan átrendeződve betöltik a teret.

Kutszegi Csaba: Perverz hatalommánia

Henrik Ibsen: Gabler Hedda -

...ma már tömegméretű a jelenség: nők, férfiak egyaránt, a kishivatalnoktól a menedzseren át a politikusig, hatalmat akarnak gyakorolni másokon.

Szekeres Szabolcs: Lámpák által homályosan

Spirita Társulat: Macbeth -

Gulyás Ádám a címszerepben csupa erő és lendület. A megroggyant térd, a megdőlt törzs, nemcsak a test harmóniájának megbomlását mutatja, hanem az önemésztő lélek útjának egyre meredekebb, a teljes összeomlás felé vezető lejtmenetét is.

Turbuly Lilla: Veszedelmes viszonyszámok

Eric Assous: Mesterhármas -

Bozó Andrea a feleség szerepében a tartásával is játszik. Mintha ez az asszony eltökélte volna, hogy úgy csinálja végig az egészet, egyenes derékkal, magasra emelt fejjel, hogy egyetlen pillanatra sem görnyeszti meg a vállát – sem konkrétan, sem képletesen.

Kutszegi Csaba: Istenszomjúság és dobozszínház

Thomas Mann: József és testvérei -

Senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy nagyregényt színpadra lehet vinni, meg lehet filmesíteni úgy, hogy az eredmény ugyanaz lesz (csak más műfajban), mint az eredeti alkotás. Miért érdemes egyáltalán terjengős epikából színházat csinálni?

Kutszegi Csaba: Sejtmagszinten sztár

Pataki Éva: Nőkből is megárt...

Úgy szól minden Tordai Teriről, hogy ő maga egyáltalán nem lejátssza a lányát (Horváth Lili egyébként az életben is édeslánya), mellette partnere-lánya ugyanolyan kitűnően teljesít, sőt: a határozott, karakteres lány állandó szerepe mellett két másik markáns alakot is megjelenít...

„Nekünk, nőknek kezünkbe kell vennünk az életünket”

Beszélgetés Tordai Terivel és Cseh Judittal -

Negyedik bemutatójához érkezett a Bethlen Téri Színház és a Manna Egyesület Találkozások programja. A kezdeményezés lényege, hogy fiatal rendezők tapasztalt mentorokkal és két, különböző generációhoz tartozó színésszel dolgoznak együtt, hogy közös munkával hidalják át a generációs különbségeket.

Turbuly Lilla: Nyelvében él?

TÁP Színház: magyarIQm -

Az előadás legfontosabb pillanata azonban, ami mégiscsak megadja a tőkesúlyt, az, amikor Kovács Krisztián előrejön – vagyis fizikailag is kilép az addig elhangzott szövegek erőteréből – és elmondja Esterházy Péter ismert szövegét a festőről...

Nőkből is megárt…

Új bemutató a Bethlen Téri Színházban - 2017. február 3-án -

Tordai Teri és Horváth Lili eddig két alkalommal játszott együtt színpadon; most ismét egy közös előadásban láthatjuk őket, méghozzá anya-lánya szerepben.

Kutszegi Csaba: Tél felé tetőzik az ifjúsági probléma

A fura; Emlékek klinikája –

...az antiszínházi jelenetek annyira lenullázták az összes érzékemet, kimosták az agyamat, hogy hirtelen azt vettem észre: teljesen szokatlan szituációban (világban?) vagyok. Úgy éreztem magamat, mint a megdermedt kismadár, akire rávetül az óriáskígyó átható tekintete.

© 2016 KútszéliStílus.hu